maandag 23 januari 2012

Tree


When you look at a tree you see some straight well formed branches and you see some crooked branches. The crooked ones that cause problems are taken out, so the tree can blossom, bloom and grow as we want it to.

One can compare how we grow as a person to the growth of a tree, if we're not careful and don't give it enough support in it's younger years, the whole tree will grow crooked. If we don't take care that the tree gets enough light, we run the risk of the tree dying, a tree like all other growing things needs light and water to grow. If we let the environment of the tree take away too much light and water, our tree will wither and die or will not grow as tall and strong as we intended it to be. We need to look for illnesses and fight them to keep our tree healthy. No tree can be strong, wonderful and a safe haven for other life, without the proper care.

When I look at my 'tree' I see some crooked branches that should have been taken out years ago. I see some spots, where new branches started, but were overshadowed by other ones. I see some signs of illness that was overcome, some signs of struggle for life, still to overcome. I see the scars that show where someone carved his or her name in me sometimes just wanting to hurt, sometimes in the name of love, but always leaving a mark.

But most of all I see a tree that is still there, not withered, not dead, I see a tree that is waiting for the long overdue attention it deserves, for the cutting of dead branches, for the cutting of branches that take away the light. A tree enjoying the sun and nutrients she needs to grow. I see a tree full of live, just waiting for spring, to show how wonderful and strong she really is.


===================

Boom

Wanneer je naar een boom kijkt, zie je takken die goed gevormd zijn en je ziet takken die scheef en krom zijn. De kromme die voor problemen zorgen worden eruit gehaald, opdat de boom kan bloesemen, bloeien en groeien zoals we willen.

Je kunt hoe we als persoon groeien vergelijken met de groei van een boom, als we niet voorzichtig zijn in de jonge jaren en hem niet voldoende steun geven, groeit de hele boom scheef. Als we er niet voor zorgen dat de boom voldoende licht krijgt, lopen we het risico dat de boom dood zal gaan, zoals elk levend ding heeft een boom licht en water nodig om te groeien. Als we de omgeving van de boom te veel licht of water weg laten nemen van onze boom, zal deze uitdrogen en sterven of niet zo groot en sterk worden als we eigenlijk wilden. We moeten goed opletten dat de boom niet ziek wordt en als dat toch het geval is, de ziekte bestrijden zodat onze boom gezond blijft. Geen enkele boom kan sterk, mooi en een veilige haven voor andere levende wezens zijn, als er niet goed voor gezorgd wordt.

Als ik naar mijn 'boom' kijk, zie ik wat kromme takken die er al lang geleden uitgehaald hadden moeten worden. Ik zie wat wondjes waar nieuwe takken waren ontstaan, maar die overschaduwd werden door andere takken en het dus niet gered hebben. Ik zie tekenen van bestreden ziektes, genezing en ik zie tekenen van een strijd die nog gestreden wordt. Ik zie littekens van waar iemand zijn of haar naam in me gekerfd heeft, soms alleen maar om me pijn te doen, soms uit naam van liefde, maar altijd hun stempel achterlatend.

Maar bovenal zie ik een boom die nog steeds staat, niet uitgedroogd, niet dood. Ik zie een boom die wacht op de verzorging die zij al lang had moeten krijgen, het verwijderen van dode takken, het verwijderen van takken die het licht wegnemen. Ik zie een boom genietend van de zon en het voedsel dat zij nodig heeft om te groeien. Ik zie een boom vol van leven, wachtend op de lente, zodat zij kan laten zien hoe prachtig en sterk zij werkelijk is.

1 opmerking:

  1. Het is tijd om mijn getuigenis te geven, ik ben Nelson en blij als ik hier getuig, ik werd door mijn moeder aan Baba Ogbogo voorgesteld toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw na drie jaar huwelijk niet zwanger kon maken. Deze zorgden dus voor zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan ervoor zorgen dat mijn vrouw in vreugde bij mij terugkeert en dat we samen kinderen kunnen krijgen. In eerste instantie twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en toen machtige spreuken over me uitsprak en mijn vrouw bij me terug deed keren nadat ze het nodige had gedaan. En nu zijn we blij met lieve kinderen. Vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die daarbuiten met relatie- en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik zet zijn contact hier neer, E-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com of bereik hem via zijn WhatsApp-nummer. +2349020168697
    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde bij mij terugkeerde
    Hij genas me van een machteloze man in een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen