woensdag 8 februari 2012

The big 4 0

Tomorrow is the day... the day I turn 40. A day for retrospective insights, for pondering about things that happened, pondering about what I would do different now. But the thing is.. those things are in the past and no ammount of thinking or analyzing will change the outcome. I think I'd rather look towards the future, make plans, think about what to do next, setting no time limits, no deadlines, to just simply live life.

I've been counting the days till my birthday on facebook. I got comments stating life begins at 40 and how age is just a number.. all true of course, although I think life starts at the moment you are born. It's not like you need 39 years to get started. In the dark ages people didn't even live to be 40, so didn't they have a life at all? It's just ways to deal with the fact that you get older.. as long as we get wiser.. it isn't a bad thing right? "The wrinkles in my face are there to show that I smile a lot" sounds better than "uhm yeah.. I don't like my reflection either, man I'm getting old and showing it!" Truth is, in my mind I'm still 18 and yes sometimes I act like it. I don't think that's a bad thing, keeps me young and a whole lot of people have difficulty believing that I'm turning 40.. although that could be because I have a son who is 20 and a daughter that is 15, so maybe they already decided I had to be older than that!

One aspect that is true for me though about life starting at 40 is that at this time I really am starting over. I'm living with my parents, I'm on sickleave from work because of my depressions, I had to give up my place in another city because I couldn't afford it anymore and as I write this, my stuff is on sale on facebook and I'm thinking of ways to get rid of it all in the fastest way possible. Yes I'm starting over, learning to handle life in a different way. I know how to get from burnout to burnout and the answer to Dr. Phil's signature question "how's that working for ya?" is N O T.

So for the next 40 years (hopefully) I want to do things differently, I want to enjoy life every day, I want to grow as a person, I want to help other people, I want to be more creative and have more time for being creative. I want a job that will not exhaust me, I want one that compliments my life. I want a group of friends that won't exhaust me, I want a group that cares, loves, gives and receives like I care, love, give and receive. I want a good relationship with my family. I want to be valued for who I am and not for what I can do for you. But most of all I want to love myself so I can truely love another. I can only hope that 40 years will be enough to learn all that!

Ooh and one other thing.. You know how we say a baby is one year old after it has reached that age? Guess what? I've been living my 40th year all last year, so tomorrow is not a big deal ;)

======================================

De grote 4 0

Morgen is de grote dag.. de dag dat ik 40 word. Een dag voor retrospectief inzicht, voor diep nadenken over the dingen die gebeurd zijn, diep nadenken over wat ik nu anders zou doen. Maar weet je... die dingen liggen allemaal in het verleden en hoe lang ik er ook over nadenk, of hoe diep ik ook analyseer... de uitkomst wordt er niet anders van. Ik denk dat ik liever naar de toekomst kijk, plannen maken, nadenken over wat de volgende stap is, zonder tijdslimieten, geen deadlines, gewoon simpel het leven leven.

Ik heb de dagen naar mijn verjaardag teruggeteld op facebook. Dat leverde reacties op als het leven begint bij 40 en leeftijd is maar een nummer. Natuurlijk allemaal waar, alhoewel ik denk dat het leven begint bij je geboorte. Het is niet alsof je 39 jaar nodig hebt om te beginnen met je leven. In de middeleeuwen werden mensen niet eens 40, hadden die dan helemaal geen leven? Het is gewoon een manier om om te gaan met het feit dat je ouder wordt en zolang we ook wijzer worden is dat niet erg toch? "De rimpels in mijn gezicht laten zien dat ik veel lach" klinkt tenslotte ook veel beter dan "Uhm ja, ik hou ook niet van mijn gezicht in de spiegel, jeetje wat word ik oud en je kunt het nog zien ook!". De waarheid is dat ik in mijn gedachten nog steeds 18 ben en ja soms gedraag ik me ook zo. Ik denk niet dat dit slecht is, het houdt me jong en heel veel mensen hebben moeite om te geloven dat ik 40 word... alhoewel dat ook zou kunnen zijn omdat ik een zoon van 20 en een dochter van 15 heb en mensen dachten dat ik veel ouder was!

Eén aspect dat voor mij waar is voor wat betreft de uitspraak "het leven begint bij 40" is dat ik dit keer inderdaad opnieuw begin. Ik woon bij mijn ouders, ik zit in de ziektewet vanwege mijn depressies, ik moest mijn appartement in een andere stad opgeven omdat ik het niet meer kon betalen en terwijl ik dit schrijf, staat mijn inboedel te koop op facebook en probeer ik te bedenken hoe ik overal zo snel mogelijk af kom. Yup ik begin opnieuw, leer hoe ik anders met het leven om kan gaan. Ik weet hoe ik van burnout naar burnout moet rennen en om de typische vraag van dr. Phil te beantwoorden "how's that working for ya?" (en hoe bevalt dat?).. N I E T.

Dus voor de volgende (hopelijk) 40 jaar wil ik de dingen anders doen, ik wil elke dag van het leven genieten, ik wil als persoon groeien, ik wil anderen helpen, ik wil creatiever worden en meer tijd hebben om creatief te zijn. Ik wil een baan die me niet uitput, ik wil er één die een aanvulling op mijn leven is. Ik wel een groep vrienden die me niet uitputten, ik wil een groep die om de dingen in het leven geven, kunnen liefhebben, kunnen geven en ontvangen, zoals ik om de dingen in het leven geef, liefheb, geef en ontvang. Ik wil een goede relatie met mijn familie. Ik wil niet alleen gewaardeerd worden om wat ik kan, maar vooral om wie ik ben. Maar het meest belangrijke is dat ik wil houden van mijzelf, zodat ik werkelijk van een ander kan houden. Ik kan alleen maar hopen dat 40 jaar genoeg is om dat allemaal te leren!

Ooh, nog één dingetje... Weet je hoe we van een baby zeggen dat hij 1 jaar oud is, als hij dat eerste jaar al doorstaan heeft? Ik ben al een heel jaar in mijn 40ste levensjaar.. dus morgen stelt niets voor ;)

4 opmerkingen:

  1. I dreaded the big 40,but managed to get ill 4 the celebrations,but thats besides the point,i thought about how many people i knew who didnt make it to 40,mainly thru cancer,and realised i should just embrace it,and live life a bit more,so made a few changes like shortening my long work hours and treat myself bit more when possible,and drop the friends who only take,tried a diet haha but thats not going so well!in short,take life by the horns and go for it! Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What she(Wilma) said...lol
    No seriously: you have been given the 'gift' of re-starting your life with a (fairly) clean slate and live it more consciously from this moment on. It may not seem as a gift, but it truly is. There are millions of people out there who are so trapped in their daily routines; that they don't really live 'life'...they just 'get by' and whine a lot.
    How often don't you hear people say: "If I could do it over, then...." meaning simply that they are not content with their lives but don't know how to change it or have accepted it for what it is and just don't give a damn anymore. You, you weren't happy with your life and showed that to the world, and that is A-OK!!! Takes courage believe it or not. And by doing so, you can now orchastrate your own future and live your life the way YOU want to, not how you're expected to by others. That my dear, is a gift. Embrace your new beginnings and have a kick-ass time!!!!! Love ya, Lisette xox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh and yeah....it took me 40+ years to realize that too! ;)
    Lisette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is tijd om mijn getuigenis te geven, ik ben Nelson en blij als ik hier getuig, ik werd door mijn moeder aan Baba Ogbogo voorgesteld toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw na drie jaar huwelijk niet zwanger kon maken. Deze zorgden dus voor zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan ervoor zorgen dat mijn vrouw in vreugde bij mij terugkeert en dat we samen kinderen kunnen krijgen. In eerste instantie twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en toen machtige spreuken over me uitsprak en mijn vrouw bij me terug deed keren nadat ze het nodige had gedaan. En nu zijn we blij met lieve kinderen. Vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die daarbuiten met relatie- en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik zet zijn contact hier neer, E-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com of bereik hem via zijn WhatsApp-nummer. +2349020168697
    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde bij mij terugkeerde
    Hij genas me van een machteloze man in een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen