maandag 10 september 2012

"Prove that you're not a robot"

I'm trying to leave a comment on a blog of a friend and get confronted with this message. I try and read the picture that contains some letters and numbers and typ what I think I see in the answer box... No go.. I didn't get it right, BUT no worries.. I can try again! So I do, since I'm not a robot and very willing to prove to the world (or at least blogger.com) that I'm not! I get a new picture and geez.. this one is ever harder to figure out.

While I'm doing my best to decrypt the picture and get the answer right I can't help but think "I'm getting frustrated, that in itself proves I'm not a robot". I hit enter, almost sure that I got it right this time, but alas.. no go again. How sure am I that I'm not a robot? And how hard can it be to prove that I'm not? Is failing this little test not prove enough? Maybe I should just text my friend my comment and not bother at all with this stupid test anymore but then again.. I'm not the kind of person that gets beaten by what seems to be a simple test!

So... I try again.. this time not putting a space between the letters and the numbers (there are two pictures and logic dictates two different pictures means an answer containing two parts and you distinguish between the parts by putting a space in there) and voilà, my answer is accepted... guess proving that you're not a robot is a simple matter of being able to adept.. but aren't there robots and programs that are specifically designed to do so? So did I in fact prove that I'm not a robot?



=========================================================

"Bewijs dat je geen robot bent"

Ik probeer een berichtje achter te laten op een blog van een vriendin van me en wordt geconfronteerd met deze opdracht. Ik probeer uit de plaatjes die letters en cijfers bevatten te herleiden wat de gevraagde code moet zijn en type dat in in het antwoordboxje. Nope.. ik had het niet goed, MAAR niet gevreesd, ik mag het nog een keer proberen! Dus dat doe ik. Ik ben tenslotte geen robot en ik wil de wereld (nou ja op zijn minst blogger.com) graag laten weten dat ik geen robot ben! Ik krijg een nieuw plaatje en jeetje... deze is nog moeilijker te oncijferen!

Terwijl ik mijn best doe om het plaatje te ontsleutelen en het goede antwoord te geven kan ik niet helpen dat ik begin te denken "ik raak gefrustreerd, is dat niet bewijs genoeg dat ik geen robot ben?". Ik druk op enter, vrijwel zeker dat ik het nu goed heb... maar helaas.. weer niet goed. Hoe zeker ben ik er eigenlijk zelf van dat ik geen robot ben? Is het feit dat ik dit blijkbaar niet kan niet bewijs genoeg van het 'niet robot' zijn? Misschien moet ik mijn vriendin gewoon sms'en en dat berichtje gewoon vergeten, maar ja.... ik ben niet het soort persoon dat verslagen wordt door een stomme test!!

Dus probeer ik het nog een keer. Dit keer geen spatie tussen de letters en de cijfers (er zijn twee plaatjes en logica dicteert dat twee verschillende plaatjes betekent dat het antwoord uit twee onderdelen bestaat, verschillende onderdelen onderscheid je in een zin door een spatie) en voilà, mijn antwoord wordt geaccepteerd.. Blijkbaar bewijs dat je geen robot bent door je aan te passen aan de omstandigheden.. maar uhm.. zijn er geen robots en programma's die speciaal ontworpen zijn om zich aan te passen? Dus heb ik eigenlijk wel bewezen dat ik geen robot ben?

4 opmerkingen:

  1. Oh, geweldig zijn die dingen. Ik doe het meestal eerst 3 keer fout voordat ik 'm goed heb.
    Ik denk dat je eerder bewijst dat je geen robot bent door zoiets te hebben van "ja ammehoela, zoek het ook lekker zelf uit, stom ding".

    En nu ga ik eens even kijken of ik het in één keer goed kan doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Monique,

    Was al eerder hier langs geweest hoor, kom telkens ff kijken of er al iets nieuws staat.
    Haha, wat een nieuwsgierig mens hè?

    Groetjes, Marga (van de groeigroep)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is tijd om mijn getuigenis te geven, ik ben Nelson en blij als ik hier getuig, ik werd door mijn moeder aan Baba Ogbogo voorgesteld toen ze ontdekte dat ik mijn vrouw na drie jaar huwelijk niet zwanger kon maken. Deze zorgden dus voor zoveel problemen in mijn huwelijk en leidden tot een scheiding. zei ze, hij is zeer spiritueel en kan ervoor zorgen dat mijn vrouw in vreugde bij mij terugkeert en dat we samen kinderen kunnen krijgen. In eerste instantie twijfelde ik niet totdat ik contact met hem opnam en toen machtige spreuken over me uitsprak en mijn vrouw bij me terug deed keren nadat ze het nodige had gedaan. En nu zijn we blij met lieve kinderen. Vanaf de dag dat Great BaBa Ogbogo voor mij werkte en mijn problemen oploste. Ik heb een sterke gelofte afgelegd dat ik zolang ik leef, zal blijven getuigen van de goedheid van zijn grote werken, en dat degenen die daarbuiten met relatie- en huwelijksproblemen worden geconfronteerd, snel contact met hem moeten opnemen en een gelukkige getuige moeten worden zoals ik. Ik zet zijn contact hier neer, E-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com of bereik hem via zijn WhatsApp-nummer. +2349020168697
    Hij zorgde ervoor dat mijn ex-vrouw in vreugde bij mij terugkeerde
    Hij genas me van een machteloze man in een echte man.

    BeantwoordenVerwijderen