zaterdag 23 juli 2011

Lost in translation

When a man tells me he's not interested, I admit defeat and back off. When a man tells me he doesn't want a relationship, I understand and if possible work on having a friendship. When a man says no, he means no. No other meaning to the word. So how come when I say I'm not interested, a man will take that as a challenge? How come when I say I don't want a relationship a man seems to think he can win me over and change my mind? How come when I say no, a man will take that as a maybe? Why does what I say get lost in translation to a man?

Maybe I'm different from most women, but when I tell you to back off, back off. When I tell you no that means no, otherwise I would tell you something else. If I tell you I need space, it's not a challenge to come up with something special to change my mind, I want you to leave me alone. 

Stop translating what I tell you and I will not get lost in translation again.

=========

Verloren in de vertaling

Als een man me zegt dat hij niet geïnteresseerd is, dan neem ik mijn verlies en ik neem afstand. Als een man me zegt dat hij geen relatie wil, dan begrijp ik dat en probeer, als dat mogelijk is, aan een vriendschap te werken. Als een man nee zegt, bedoelt hij nee en niets anders. Waarom is het dan zo dat als ik zeg dat ik niet geïnteresseerd ben, een man me ziet als een uitdaging? Waarom is het dan zo dat als ik zeg dat ik geen relatie wil, een man denkt dat hij me van het tegendeel kan overtuigen? Waarom is het zo dat als ik nee zeg, een man misschien hoort? Waarom raakt wat ik bedoel verloren in de vertaling door een man?

Misschien ben ik anders dan vrouwen in het algemeen. Maar als ik zeg dat je op moet rotten, rot dan op. Als ik nee zeg, bedoel ik gewoon nee, anders zou ik namelijk wel iets anders zeggen. Als ik zeg dat ik ruimte nodig heb is dat geen andere manier om te zeggen dat je beter je best moet doen, je moet me gewoon met rust laten.

Stop met vertalen wat ik zeg, dan raak ik niet meer verloren in de vertaling.

A friend of mine wanted me to be sure to add something when I told him I was gonna write this blog... This is the addition he wanted: No this is not about you ;)

1 opmerking: